Data Analytics בעולם של Big Data – ועידת ישראל לשירות לקוחות 2016

היום העברתי הרצאה בנושא "Data Analytics בעולם של Big Data" בועידת ישראל לשירות לקוחות 2016 שנערכה במלון קראון פלאזה בתל אביב, מצורף קישור למצגת לשימושכם.

ההרצאה עסקה בעידן ה- Big Data שמציף את ארגוני השירות בכמויות אדירות של מידע, כאשר אנליטיקה חכמה הכרחית לצורך שימוש במידע והפקת תובנות לשיפור איכות השירות וחווית לקוח בזמן אמת.

Big Data אינו מדבר על כמות הנתונים, אלא, על מגוון המקורות, חוסר המבניות ומורכבות השיטות האנליטיות. ארגוני השירות חשופים היום למה שהלקוח חושב עליהם, מה הוא משתף ברשתות חברתיות, עם מי הוא משתף, מה ההעדפות שלו, מה הוא רואה, מה הוא מרגיש, איפה הוא נמצא ואף חשופים להתנהגות המוצרים שלו הודות ל Internet of Things.

שפע המידע הלא מובנה כאמור מכניס את ארגוני השירות לעולם שלם של אפשרויות והזדמנויות בהן ניתן להבין את הלקוח, להכיר אותו ואת ההעדפות שלו, לחזות את ההתנהגות שלו, צרכיו ורצונותיו ואף להשפיע על ליבת השירות באמצעות שירות יזום והצעות ערך מותאמות ללקוח.

כל זה יתאפשר באמצעות אנליזה של הנתונים. התהליך של איסוף הנתונים ועיבודם בארגוני שירות כולל 6 שלבים עיקריים כפי שמפורט במצגת:

  1. איסוף – אינטגרציה של נתונים ממספר מערכות שונות
  2. הכנת הנתונים
  3. מידול
  4. ניתוח
  5. הפצה למערכות ניהול אחרות להמשך טיפול (התראה במערכת שירות, מערכת מפות, הפצה לטכנאים בשטח)
  6. היזון חוזר לפי התנהגות משתמש סופי – האם הלקוח מימש את ההצעה שלנו?

מניסיוננו בתחום, אנו פוגשים לא מעט ארגונים המתקשים בביצוע השלבים הנ"ל, כאשר חלקם "מרימים ידיים" עוד בשלב האינטגרציה כאשר נתונים ממערכות שונות לא מתחברים באופן טבעי וחלק מהארגונים נתקעים בשלב סידור הנתונים וניקיון הדאטה מנתונים "מרעישים".

אז נכון, זה לא סוד, Data Analytics זהו תהליך ארוך וקשה אך יחד עם זאת הוא הכרחי כיוון שלשם העולם הולך וארגוני שירות שרוצים לשרוד ולשמור על הרלוונטיות שלהם חייבים להיות שם.

חשוב להבין שאנליטיקס לא קורה ביום אחד.

תתחילו בצעדים קטנים. תתמקדו תחילה בנושא אחד ותנתחו את הנתונים הספציפיים הקשורים בו. לאחר מכן, תגדירו איזה מידע הייתם רוצים לדעת על הלקוחות שלכם וכן מה הייתם מעוניינים לחזות. לאחר שהגדרתם לעצמכם נושאים, תתחילו לאסוף נתונים חדשים שישמשו אתכם לניתוח הנושאים המבוקשים גם אם לא תערכו בנתונים שימוש מיידי.

אשמח לענות לשאלותיכם,

גיא

%d7%95%d7%a2%d7%99%d7%93%d7%aa-%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%9c%d7%a9%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%a7%d7%95%d7%97%d7%95%d7%aa-2016

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: